Індивідуальна програма розвитку (ІПР)  дитини з особливими освітніми потребами

Індивідуальна програма розвитку (ІПР)  дитини з особливими освітніми потребами – документ, що забезпечує  індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини задля визначення конкретних стратегій і підходів до навчання.

Важливим етапом виконання ІПР дитини з  особливими освітніми потребами є моніторинг реалізації завдань, цілей, стратегій, які поставлені в ІПР для цих дітей командою психолого-педагогічного супроводу (ППС).

 15 січня 2025 року відбулися засідання команд ППС дітей  з особливими освітніми потребами, які отримували інклюзивну освіту в закладі освіти, з метою здійснення моніторингу виконання ІПР. У роботі команд ППС взяла участь фахівець інклюзивно-ресурсного центру № 1 Броварська Н.С..

Члени команди супроводу озвучували  оцінки динаміки розвитку дитини з ООП, зазначали  відомості про її успіхи.

Наталя Броварська наголосила на тому, що діяльність дитини оцінюється не лише з позицій набутих знань, а, передусім, – з позицій прогресивного розвитку. З цією метою використовується метод портфоліо (накопичувальна система оцінювання, що передбачає збір різних видів робіт, які засвідчують рух в індивідуальному розвитку дитини, активне залучення дитини до життя колективу).

Усі члени команди ППС, залучені до розроблення ІПР, здійснили  моніторинг досягнень дитини з особливими освітніми потребами за І семестр, внаслідок чого було зроблено висновок про ефективність стратегій, які застосовувалися та намічені плани для подальшого психофізичного розвитку дитини і створення інклюзивного освітнього середовища. Зокрема, зазначено: освітній маршрут дитини, що визначає її індивідуальні цілі навчання і розвитку; план дій для педагогів, які організовують освітній процес з урахуванням потреб і можливостей дитини.

Рекомендації команди ППС будуть враховані під час  роботи з дітьми з особливими освітніми потребами у ІІ семестрі 2024-2025 навчального року..

Рекомендовані статті

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *