Пріоритетні завдання
Робота комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа № 2 Хмельницької міської ради» у 2024/2025 навчальному році буде спрямована на реалізацію положень Конституції України, на виконання Закону України «Про освіту», Закону України «Про повну загальну середню освіту», Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 р. № 87 (зі змінами, внесеними постановою КМУ від 24.07.2019 р. № 688), розпоряджень Кабінету Міністрів України від 14.12.2016 р. № 988-р «Про схвалення Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року», від 13.12. 2017 р. № 903-р «Про затвердження плану заходів на 2017—2029 роки із запровадження Концепції реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа», Постанови Кабінету Міністрів України від 15.09.21 №957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти», Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України в сфері освіти» від 24 березня 2022 року № 2157-ІХ; Положення про індивідуальну форму навчання в загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України № 8 від 12.01.2016 року (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10.02.21 року № 160 зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 квітня 2021 року за № 528/36150, ) зі змінами і доповненнями , Закону України від 08.11.24 №3438-ІХ “Про внесення змін до деяких законів України щодо державної підсумкової атестації та вступної кампанії 2024 року”, Порядку переведення учнів закладу загальної середньої освіти на наступний рік навчання, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 14.07.2015 № 762 (зі змінами), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 30 липня 2015 р. за № 924/27369, Положення про дистанційну форму здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженого наказом МОН від 08 вересня 2020 року №1115, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2020 року за № 941/35224, Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти, затвердженого наказом Міністерства охорони здоров’я України від 25.09.2020 року №2205, типових освітніх програм початкової освіти під керівництвом Савченко О.Я. (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.22 № 743-222 «Про затвердження типових навчальних програм для 1–2, 3-4 класів закладів загальної середньої освіти»), освітньої програми початкової школи НПП «Інтелект України» (схвалено ДСЯО №01/01-23/929 від 06.08.20) та Типового навчального плану 1-4 класів закладів загальної середньої освіти, які працюють за НПП «Інтелект України» (наказ МОН України №140 від 03.02.21), методичних рекомендацій щодо оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти,затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13 липня 2021 р. № 813, Статуту закладу, іншими актами законодавства в галузі освіти, у тому числі місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.
На кожному освітньому рівні забезпечується виконання державного стандарту, як норм, гарантуючих доступність, якість та ефективність освіти. Успішність подолання кожного рівня, виконання його освітніх задач гарантується закладом освіти за умови усвідомленого й добровільного дотримання всіх норм і правил життя дитячого та педагогічного колективу, активної співпраці з батьками, відкритістю освітнього процесу.
Завдання Початкової школи № 2 – створення умов для забезпечення сучасної освіти та цілісного розвитку особистості дитини відповідно до індивідуальних і суспільних потреб шляхом впровадження філософії ефективного партнерства, підвищення якості освіти на інноваційній основі, сучасного психолого-педагогічного та науково-методичного супроводу освітнього процесу, розвиток внутрішніх ресурсів, які поліпшують якість освіти.
Педагогічний колектив, керівництво Початкової школи № 2 першочерговим завданням поставили створити у закладі необхідні, безпечні умови для навчання та всебічного розвитку здобувачів освіти.
Освітній процес організований відповідно до Освітньої програми початкової школи на 2024-2025 н. р., Річного плану роботи закладу та зорієнтовано на здібності, схильності, потреби й життєві плани кожної дитини, на розвиток у них та педагогів потреби в самовдосконаленні й самоосвіті, на формування ключових компетентностей здобувачів освіти.
У новому 2024/2025 навчальному році планується більше уваги приділити розвитку навичок самоосвіти педагогічних працівників, методиці використання інноваційних технологій навчання, організації різних форм навчання, в тому числі і дистанційного навчання, нових моделей управління виховним процесом, розвитку особистості учня, особистісно орієнтованому навчанню, інформаційно-комунікативному забезпеченню освітнього процесу, здійснення компетентнісно-діяльнісного підходу відповідно до вимог Нової української школи. Тому попереду наполеглива безперервна праця колективу школи і дошкільного підрозділу завжди жаданий результат – нове, духовно багате, розвинене, активно-творче молоде покоління.
Виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи у 2024-2025 н.р., враховуючи досягнення і недоліки, перспективи розвитку, педколектив закладу буде продовжувати працювати над науково-методичною проблемою «Від сучасних технологій освіти через педагогічну майстерність педагога до формування особистості дитини та підготовки її до життя і навчання в сучасних умовах»/підсумковий етап/.
Пріоритетні напрями роботи початкової школи:
– Виконання Державного стандарту освіти та програм для початкової освіти.
– Удосконалення професійної майстерності, підвищення рівня самоосвітньої діяльності, активізація творчої активності, інноваційної діяльності педагогічних працівників.
– Індивідуальна освітня траєкторія-персональний шлях реалізації особистісного потенціалу учасників освітнього процесу.
– Формування ключових компетентностей учнів на уроках-умова досягнення якісної освіти.
– Підсумок роботи над науково-методичною проблемою «Від сучасних технологій освіти через педагогічну майстерність педагога до формування особистості дитини та підготовки її до життя і навчання в сучасних умовах»
Основними завданнями, над якими продовжуватиме працювати колектив школи визначаємо такі:
– удосконалювати професійну майстерність, підвищувати рівень психолого–педагогічної культури, активізувати творчу активність, інноваційну діяльність педагогічних працівників на шляху оновлення змісту початкової загальної освіти.
– формувати інформаційно-комунікативну компетентність учасників освітнього процесу. – реалізовувати вимоги Державного стандарту початкової загальної освіти, Концепції «Нова українська школа»
-продовжити роботу по впровадженню в освітній процес інноваційних, здоров’язберігаючих технологій;
– організувати освітній процес в 1-4 класах відповідно до вимог Нової української школи;
– створити умови для безперервного підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, їх самоосвітньої діяльності, участі в інноваціях, творчих пошуках, впровадження проектної діяльності педагогів;
– направити роботу педагогів на якісне засвоєння учнями програмових вимог та формування ключових компетентностей;
– створити належні умови для функціонування освітньої системи школи, яка забезпечує розвиток виховання і навчання дитини, грунтується на єднанні сімейного та суспільного виховання;
– активізувати виховну роботу з дітьми на основі вивчення історичної і культурної спадщини українського народу, формування у підростаючого покоління високої патріотичної свідомості готовності до виконання громадянських і конституційних обов’язків, поваги до державних символів України;
– активізувати превентивну та екологічну виховну роботу з дітьми;
– формувати позитивний імідж навчального закладу;
– продовжувати роботу по створенню умов для реалізації принципу наступності і перспективності між дошкільною та початковою загальною освітою в умовах послідовного переходу дитини в шкільне середовище відповідно до вимог Нової української школи;
– забезпечити створення належних умов для рівного доступу до здобуття дітьми якісної освіти, через різні форми навчання, в тому числі дітьми – сиротами та дітьми, позбавленими батьківського піклування, постійного оновлення змісту та форм організації навчального і виховного процесів, запровадження інтегрованого та інклюзивного навчання для дітей з особливими потребами, пошуку та відбору творчо обдарованих і здібних учнів;
– здійснювати постійний моніторинг показників роботи педагогічних працівників для вчасного коригування та прийняття управлінських рішень щодо вдосконалення їхньої діяльності;
– створити умови для здобуття повноцінної освіти на рівні державних стандартів для реалізації індивідуальних творчих потреб, повноцінного морального, психічного, фізичного розвитку, успішну реалізації індивідуальної освітньої траїкторії учасників освітнього процесу
– створити безпечне освітнє середовище та універсальний дизайн початкової школи.
– запроваджувати принцип педагогіки партнерства, що грунтується на співпраці учня, учителя і батьків та принципу дитино-центризму (орієнтація на потреби учня);
– продовжити формування в учнів ключових компетентностей, необхідних сучасній людині для успішної життєдіяльності. Серед ключових компетентностей – володіння державною мовою, математична, загальнокультурна й екологічна компетентності, підприємливість та інноваційність, економічна компетентність. Випускник школи повинен критично та системно мислити, проявляти ініціативу і творчість, вміння оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми.
– працювати над мотивацією учнів до навчання через оцінювання результатів навчання
– створити необхідні умови для активної роботи з обдарованими учнями шляхом залучання їх до участі в інтелектуальних конкурсах, предметних олімпіадах різних рівнів, змагання